Σκηνοθεσία: David Cronenberg
Hθοποιοί: Julianne Moore, Robert Pattinson, Mia Wasikowska, Carrie Fisher, John Cusack, Evan Bird
Ένας κύκλος από μακάβριες σχεδόν κανιβαλιστικές ιστορίες ανθρώπων.
L.A - Hollywood. O κόσμος των "αστέρων", ο κόσμος της απεριόριστης δόξας. Μέσα σε αυτόν τον λαμπερό κόσμο, ο Cronenberg τοποθετεί τους χαρακτήρες της νέας του ταινίας, που αποτελεί μια σαρδόνια σάτιρα για το star system του Hollywood. Εκεί γνωρίζουμε την Αγκαθα Γουάις (Mia Wasikowska) , μια κοπέλα μελαγχολική, που μόλις έχει βγει από άσυλο στο οποίο νοσηλευόταν με την κατηγορία της πυρκαγιάς που προκάλεσε στο σπίτι της. Φτάνει στην πόλη του "φωτός" και μεταφέρεται με μια λιμουζίνα, με οδηγό τον Τζερόμ Φοντάνα (Robert Pattinson), φέρελπι ηθοποιό. Η Αγκαθα καταλήγει να βρει δουλειά ως προσωπική βοηθός -σχεδόν σκλάβα της πρώην δημοφιλoύς ηθοποιού Χαβάνα Σεγκράντ (Julianne Moore), η οποία προσπαθεί και κάνει τα πάντα ώστε να παραμένει το άστρο στην καριέρα της. Η Χαβάνα αντιμετωπίζει ταυτόχρονα και τα ζητήματά της μητέρα της, που την κακοποιούσε όταν ήταν μικρή, την οποία μάλιστα ευελπιστεί και να ενσαρκώσει με την ελπίδα πως θα αναδειχθεί και πάλι. Τα σημάδια της ασχήμιας που προκαλεί το ανελέητο life style των ποτών και των ξενυχτιών έχουν χαρακωθεί πάνω της. Ζητά σωτηρία από τον φιλόδοξο τσαρλατάνο life coach γιατρό Στάφορντ Γουάις (John Cusack) ο οποίος είναι πατέρας του 13χρονου ηθοποιού Μπέντζι (Evan Bird), ενός μικρού τέρατος αλαζονείας. Μητέρα του μικρού τέρατος είναι η νευρωτική μάνατζερ του η οποία είναι και..η αδερφή του πατέρα του.
Η νεαρή Αγκαθα νιώθει αισιόδοξη και απέραντη χαρά και περηφάνια που δουλεύει για την γνωστή ηθοποιό. Σύντομα όμως η χαρά αυτή θα της βγει το λιγότερο ξινή καθώς έρχεται αντιμέτωπη με έναν θανατηφόρο ανταγωνισμό που πρωταγωνιστεί στο χολιγουντιανό σύμπαν. Η Mia Wasikowska είναι ενδιαφέρουσα ενώ η Julianne Moore ως νευρωτική Χαβάνα Σεγκράντ, αναμφισβήτητα κρατά σταθερά στα χέρια της ολόκληρη την ταινία, όπως κράτησε και το Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.
Το "Maps to the Stars" θυμίζει το "Birdman" ως προς τη θεματική του καθώς και στα δύο φιλμικά κείμενα σημειώνεται ευδιάκριτα πως οι άνθρωποι είναι πολύ πιθανό να χάσουν την ανθρωπιά τους στο όνομα της φήμης. O σκηνοθέτης με ειρωνική διάθεση χαρίζει μια ατσαλένια κριτική προς τον απάνθρωπο τρόπο ζωής του Hollywood. Όλοι οι χαρακτήρες του φαντάζουν άνθρωποι "προϊόντα" με ημερομηνία λήξης. Η αρρώστια της φήμης και η αναλγησία του χρήματος, η κατάντια του να είσαι διατεθειμένος να κάνεις το οτιδήποτε για αυτά τα "αντικείμενα", απεικονίζονται με τρόπο που παραπέμπει ταυτόχρονα στο χαρακτήρα του σουρεαλισμού και τον ρεαλισμού. Το ενδιαφέρον όμως περιορίζεται σε ένα μικρό κομμάτι της ταινίας. Μετά βίας αποβάλλουμε από τη μνήμη μας ορισμένες σεναριακά απαίσιες και εντελώς ανούσιες σκηνές που θυμίζουν μελόδραμα και το μόνο που καταφέρνουν είναι να επεκτείνουν βασανιστικά τη διάρκειά της. Ο ίδιος ο Cronenberg φαίνεται να φτάνει σε αδιέξοδο μέσα στον χαοτικό "οδηγό επιτυχίας"του - και μάλλον δεν υπάρχει διέξοδος. Το σίγουρο είναι πως σαν θεματική παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον σε σύγκριση με το προηγούμενο "Cosmopolis".
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 2.5/5
Hθοποιοί: Julianne Moore, Robert Pattinson, Mia Wasikowska, Carrie Fisher, John Cusack, Evan Bird
Ένας κύκλος από μακάβριες σχεδόν κανιβαλιστικές ιστορίες ανθρώπων.
L.A - Hollywood. O κόσμος των "αστέρων", ο κόσμος της απεριόριστης δόξας. Μέσα σε αυτόν τον λαμπερό κόσμο, ο Cronenberg τοποθετεί τους χαρακτήρες της νέας του ταινίας, που αποτελεί μια σαρδόνια σάτιρα για το star system του Hollywood. Εκεί γνωρίζουμε την Αγκαθα Γουάις (Mia Wasikowska) , μια κοπέλα μελαγχολική, που μόλις έχει βγει από άσυλο στο οποίο νοσηλευόταν με την κατηγορία της πυρκαγιάς που προκάλεσε στο σπίτι της. Φτάνει στην πόλη του "φωτός" και μεταφέρεται με μια λιμουζίνα, με οδηγό τον Τζερόμ Φοντάνα (Robert Pattinson), φέρελπι ηθοποιό. Η Αγκαθα καταλήγει να βρει δουλειά ως προσωπική βοηθός -σχεδόν σκλάβα της πρώην δημοφιλoύς ηθοποιού Χαβάνα Σεγκράντ (Julianne Moore), η οποία προσπαθεί και κάνει τα πάντα ώστε να παραμένει το άστρο στην καριέρα της. Η Χαβάνα αντιμετωπίζει ταυτόχρονα και τα ζητήματά της μητέρα της, που την κακοποιούσε όταν ήταν μικρή, την οποία μάλιστα ευελπιστεί και να ενσαρκώσει με την ελπίδα πως θα αναδειχθεί και πάλι. Τα σημάδια της ασχήμιας που προκαλεί το ανελέητο life style των ποτών και των ξενυχτιών έχουν χαρακωθεί πάνω της. Ζητά σωτηρία από τον φιλόδοξο τσαρλατάνο life coach γιατρό Στάφορντ Γουάις (John Cusack) ο οποίος είναι πατέρας του 13χρονου ηθοποιού Μπέντζι (Evan Bird), ενός μικρού τέρατος αλαζονείας. Μητέρα του μικρού τέρατος είναι η νευρωτική μάνατζερ του η οποία είναι και..η αδερφή του πατέρα του.
Η νεαρή Αγκαθα νιώθει αισιόδοξη και απέραντη χαρά και περηφάνια που δουλεύει για την γνωστή ηθοποιό. Σύντομα όμως η χαρά αυτή θα της βγει το λιγότερο ξινή καθώς έρχεται αντιμέτωπη με έναν θανατηφόρο ανταγωνισμό που πρωταγωνιστεί στο χολιγουντιανό σύμπαν. Η Mia Wasikowska είναι ενδιαφέρουσα ενώ η Julianne Moore ως νευρωτική Χαβάνα Σεγκράντ, αναμφισβήτητα κρατά σταθερά στα χέρια της ολόκληρη την ταινία, όπως κράτησε και το Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες.
Το "Maps to the Stars" θυμίζει το "Birdman" ως προς τη θεματική του καθώς και στα δύο φιλμικά κείμενα σημειώνεται ευδιάκριτα πως οι άνθρωποι είναι πολύ πιθανό να χάσουν την ανθρωπιά τους στο όνομα της φήμης. O σκηνοθέτης με ειρωνική διάθεση χαρίζει μια ατσαλένια κριτική προς τον απάνθρωπο τρόπο ζωής του Hollywood. Όλοι οι χαρακτήρες του φαντάζουν άνθρωποι "προϊόντα" με ημερομηνία λήξης. Η αρρώστια της φήμης και η αναλγησία του χρήματος, η κατάντια του να είσαι διατεθειμένος να κάνεις το οτιδήποτε για αυτά τα "αντικείμενα", απεικονίζονται με τρόπο που παραπέμπει ταυτόχρονα στο χαρακτήρα του σουρεαλισμού και τον ρεαλισμού. Το ενδιαφέρον όμως περιορίζεται σε ένα μικρό κομμάτι της ταινίας. Μετά βίας αποβάλλουμε από τη μνήμη μας ορισμένες σεναριακά απαίσιες και εντελώς ανούσιες σκηνές που θυμίζουν μελόδραμα και το μόνο που καταφέρνουν είναι να επεκτείνουν βασανιστικά τη διάρκειά της. Ο ίδιος ο Cronenberg φαίνεται να φτάνει σε αδιέξοδο μέσα στον χαοτικό "οδηγό επιτυχίας"του - και μάλλον δεν υπάρχει διέξοδος. Το σίγουρο είναι πως σαν θεματική παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον σε σύγκριση με το προηγούμενο "Cosmopolis".
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 2.5/5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου