Σκηνοθεσία: George Miller
Ηθοποιοί: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Rosie Huntington-Whiteley, Riley Keough, Zoe Kravitz, Courtney Eaton, Josh Helman, Nathan Jones, John Howard, Richard Carter, Angus Sampson
30 σχεδόν χρόνια μετά την πρώτη μας γνωριμία με τον κινηματογραφικό θρύλο που ακούει στο όνομα Mad Max, ο ιδιοφυής σκηνοθέτης George Miller ετοιμάζεται να μας διηγηθεί το νέο κεφάλαιο της μετά-αποκαλυπτικής ιστορίας που ενέπνευσε κινηματογραφιστές και καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για την τέταρτη ταινία της σειράς του George Miller - ένα κινηματογραφικό reboot του sci fi ήρωα που ξεκίνησε ως ιδέα το 2000, αλλά χρειάστηκε 15 χρόνια να υλοποιηθεί.
Βρισκόμαστε σ' ένα μεταποκαλυπτικό μέλλον και σε μία απομακρυσμένη έρημο του κατεστραμμένου μας πλανήτη, με την ανθρωπότητα διαλυμένη. Στοιχειωμένος από το σκληρό παρελθόν του, έχοντας χάσει τη γυναίκα και το παιδί του, ο «Μad Max» έχει επιλέξει να ταξιδεύει και να επιβιώνει ολομόναχος. Όμως στο δρόμο της διαφυγής από τη Wasteland, γνωρίζεται με μία ομάδα ανταρτών που έχουν οδηγό και αρχηγό τη Furioza -ένα δυναμικό, σκληροτράχηλο θηλυκό που θεωρεί ότι αν καταφέρει να διασχίσει την έρημο και να επιστρέψει στο μέρος που μεγάλωσε από παιδί, θα βρει το δρόμο και τα κλειδιά για την επιβίωση της ανθρωπότητας. Οι επαναστάτες έχουν αποδράσει από την τυραννία του "Immortan Joe", έχοντάς κλέψει κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί...
Για πολλούς-μάλλον όχι καλά πληροφορημένους, είναι μια "ανδρική", ματσό ταινία. Δηλαδή μπαμ μπουμ τρακάρουν αμάξια, πετάγονται στον αέρα, παίρνουν φωτιά, και ένας ματσό πρωταγωνιστής που τα ρημάζει όλα στο πέρασμά του. Ο αλληγορικός κόσμος του Mad Max δεν είναι (μόνο) κάτι τέτοιο ευτυχώς.Το σενάριο, δίνει φεμινιστικό χαρακτήρα στην πλοκή και παρουσιάζει τις γυναίκες πολύ πιο δυναμικές και όχι γκόμενες-γλάστρες όπως συνήθως εμφανίζονται σε ανάλογες ταινίες. Οι γυναίκες εδώ, νοιάζονται και πράττουν ουσιαστικότερα για την καλυτέρευση της ανθρώπινης ύπαρξης-ότι έχει απομείνει από αυτήν. Μια γυναίκα, η Furioza, αποφασίζει να γράψει στα παλιά της τα παπούτσια τον φόβο και τις απειλές που προκαλεί το πλάσμα με το όνομα "Immortan Joe" και τα βάζει με όλους και με όλα. Ηλικιωμένες γυναίκες, καβαλάνε -χωρίς καμία δυσκολία μάλιστα, μοτοσυκλέτες και έχουν πολύ καλό στόχο με τα ογκώδη όπλα. Μέσα στον φεμινιστικό κλοιό, συνυπάρχουν και οικολογικοί προβληματισμοί.
Aς μιλήσουμε τώρα για την κινηματογράφηση του "Δρόμου της Οργής". Εδώ συναντάμε ένα από τα καλύτερα μοντάζ και μιξάζ σε ταινίες του είδους. Χωρίς υπερβολές. Συνδυασμός ήχους και εικόνας είναι τόσο δεξιοτεχνικός που σοκάρει- μένεις να κοιτάς με δέος τα πλάνα που πετάγονται σε κλάσματα δευτερολέπτων το ένα μετά το άλλο, και μαζί με αυτά, όλοι οι χαρακτήρες, όλα τα τερατόμορφα οχήματα. Μια ξέφρενη, δυνατή μουσική από τον Junkie XL, που σε αρπάζει από τα αφτιά και σε κάνει να μην θέλεις να ακούς τίποτα άλλο για δύο ώρες παρά μόνο αυτήν, με μια φωτογραφία να μαγεύει και να μεγαλώνει το μυστήριο και τον κίνδυνο που κρύβει η έρημος της Κοιλάδας της Σιωπής (τα γυρίσματα έγιναν στην έρημος Ναμίμπ της Αφρικής)- οι σκηνές που μαρτυρούν την νυχτερινή καταδίωξη είναι τόσο σκοτεινές (μεταφορικά και κυριολεκτικά) που σε κάνουν να νιώθεις πως έχεις βυθιστεί σε βούρκο και δεν υπάρχει σωτηρία.
Ο George Miller αρνείται με θράσος και θάρρος την ευκολία που προσφέρει απλόχερα το CGI με αποτέλεσμα να αποστομώνει τις ταινίες που πίνουν νερό στο όνομα του και που πραγματικά φαντάζουν παιδάκια μπροστά στο μεγαλείο του "Mad Max". Δεν δίστασε επίσης να βάλει τους ηθοποιούς του να πραγματοποιήσουν οι ίδιοι τις περισσότερες επικίνδυνες σκηνές.
Ο (πιο σέξυ πεθαίνεις) Tom Hardy, παρουσιάζεται ταυτόχρονα άγριος, θυμίζει λίγο την εμφάνιση του ως απειλητικός Bane στο "The Dark Night Rises" αλλά και ευαίσθητος καθώς "παλεύει" με το παρελθόν που δεν κατάφερε να σώσει και τώρα τον καταδιώκει. Κυρίως όμως είναι λιγομίλητος. Θα λέγε κανείς ότι δίνει επίτηδες και μια αφελή χροιά στον Μad Max του λόγω του συνολικού χαρακτήρα της ταινίας ο οποίος δίνει την κινητήρια δύναμη στο γυναικείο φύλο.
Σε πολλούς, μετά την εμφάνιση των τίτλων τέλους (ναι, δυστυχώς έρχεται και αυτή η στιγμή..), θα μείνει στο νου- εκτός από το φαντασμαγορικό θέαμα που μέχρι μερικά δευτερόλεπτα πριν προκαλούσε ανατριχίλα, και η επιβλητικότατη Charlize Theron. Μια ηθοποιός-μάλλον καλύτερα, ηθοποιάρα, που έχει αποδείξει πάμπολλες φορές πως δεν είναι μονάχα μια όμορφη αιθέρια ύπαρξη. Έχει καταφέρει μέσα από τις ερμηνείες της να βγάζει και εκείνον τον δυναμισμό που χρειάζεται η γυναικεία παρουσία στη μεγάλη οθόνη. Αν μη τι άλλο εδώ, στο ξέφρενο "Mad Max", υποστηρίζει στο έπακρο τη δυναμική και αποφασιστική Furioza που βάζει σε κίνδυνο τη ζωή της για το γενικό καλό.
Δύο ταραχώδεις ολόκληρες ώρες. Δύο ώρες γεμάτες εντυπωσιακότατο οπτικό υλικό, συνδυασμένο πανέξυπνα με το κοινωνικό περιεχόμενο του σεναρίου.
Υ.Γ. «Θέλω να ξεσηκώσω τους θεατές, να τους παρασύρω σε μια θορυβώδη και γεμάτη ένταση περιπέτεια, αφήνοντάς τους να ανακαλύψουν στην πορεία τόσο τους ήρωες, όσο και τα γεγονότα που προκάλεσαν τα όσα διαδραματίζονται.». Λόγια-στοχασμοί του σκηνοθέτη. Ελπίζω να γνωρίζει, πως το κατάφερε και με το παραπάνω...
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 4/5
Ηθοποιοί: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Rosie Huntington-Whiteley, Riley Keough, Zoe Kravitz, Courtney Eaton, Josh Helman, Nathan Jones, John Howard, Richard Carter, Angus Sampson
Βρισκόμαστε σ' ένα μεταποκαλυπτικό μέλλον και σε μία απομακρυσμένη έρημο του κατεστραμμένου μας πλανήτη, με την ανθρωπότητα διαλυμένη. Στοιχειωμένος από το σκληρό παρελθόν του, έχοντας χάσει τη γυναίκα και το παιδί του, ο «Μad Max» έχει επιλέξει να ταξιδεύει και να επιβιώνει ολομόναχος. Όμως στο δρόμο της διαφυγής από τη Wasteland, γνωρίζεται με μία ομάδα ανταρτών που έχουν οδηγό και αρχηγό τη Furioza -ένα δυναμικό, σκληροτράχηλο θηλυκό που θεωρεί ότι αν καταφέρει να διασχίσει την έρημο και να επιστρέψει στο μέρος που μεγάλωσε από παιδί, θα βρει το δρόμο και τα κλειδιά για την επιβίωση της ανθρωπότητας. Οι επαναστάτες έχουν αποδράσει από την τυραννία του "Immortan Joe", έχοντάς κλέψει κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί...
Για πολλούς-μάλλον όχι καλά πληροφορημένους, είναι μια "ανδρική", ματσό ταινία. Δηλαδή μπαμ μπουμ τρακάρουν αμάξια, πετάγονται στον αέρα, παίρνουν φωτιά, και ένας ματσό πρωταγωνιστής που τα ρημάζει όλα στο πέρασμά του. Ο αλληγορικός κόσμος του Mad Max δεν είναι (μόνο) κάτι τέτοιο ευτυχώς.Το σενάριο, δίνει φεμινιστικό χαρακτήρα στην πλοκή και παρουσιάζει τις γυναίκες πολύ πιο δυναμικές και όχι γκόμενες-γλάστρες όπως συνήθως εμφανίζονται σε ανάλογες ταινίες. Οι γυναίκες εδώ, νοιάζονται και πράττουν ουσιαστικότερα για την καλυτέρευση της ανθρώπινης ύπαρξης-ότι έχει απομείνει από αυτήν. Μια γυναίκα, η Furioza, αποφασίζει να γράψει στα παλιά της τα παπούτσια τον φόβο και τις απειλές που προκαλεί το πλάσμα με το όνομα "Immortan Joe" και τα βάζει με όλους και με όλα. Ηλικιωμένες γυναίκες, καβαλάνε -χωρίς καμία δυσκολία μάλιστα, μοτοσυκλέτες και έχουν πολύ καλό στόχο με τα ογκώδη όπλα. Μέσα στον φεμινιστικό κλοιό, συνυπάρχουν και οικολογικοί προβληματισμοί.
Aς μιλήσουμε τώρα για την κινηματογράφηση του "Δρόμου της Οργής". Εδώ συναντάμε ένα από τα καλύτερα μοντάζ και μιξάζ σε ταινίες του είδους. Χωρίς υπερβολές. Συνδυασμός ήχους και εικόνας είναι τόσο δεξιοτεχνικός που σοκάρει- μένεις να κοιτάς με δέος τα πλάνα που πετάγονται σε κλάσματα δευτερολέπτων το ένα μετά το άλλο, και μαζί με αυτά, όλοι οι χαρακτήρες, όλα τα τερατόμορφα οχήματα. Μια ξέφρενη, δυνατή μουσική από τον Junkie XL, που σε αρπάζει από τα αφτιά και σε κάνει να μην θέλεις να ακούς τίποτα άλλο για δύο ώρες παρά μόνο αυτήν, με μια φωτογραφία να μαγεύει και να μεγαλώνει το μυστήριο και τον κίνδυνο που κρύβει η έρημος της Κοιλάδας της Σιωπής (τα γυρίσματα έγιναν στην έρημος Ναμίμπ της Αφρικής)- οι σκηνές που μαρτυρούν την νυχτερινή καταδίωξη είναι τόσο σκοτεινές (μεταφορικά και κυριολεκτικά) που σε κάνουν να νιώθεις πως έχεις βυθιστεί σε βούρκο και δεν υπάρχει σωτηρία.
Ο George Miller αρνείται με θράσος και θάρρος την ευκολία που προσφέρει απλόχερα το CGI με αποτέλεσμα να αποστομώνει τις ταινίες που πίνουν νερό στο όνομα του και που πραγματικά φαντάζουν παιδάκια μπροστά στο μεγαλείο του "Mad Max". Δεν δίστασε επίσης να βάλει τους ηθοποιούς του να πραγματοποιήσουν οι ίδιοι τις περισσότερες επικίνδυνες σκηνές.
Ο (πιο σέξυ πεθαίνεις) Tom Hardy, παρουσιάζεται ταυτόχρονα άγριος, θυμίζει λίγο την εμφάνιση του ως απειλητικός Bane στο "The Dark Night Rises" αλλά και ευαίσθητος καθώς "παλεύει" με το παρελθόν που δεν κατάφερε να σώσει και τώρα τον καταδιώκει. Κυρίως όμως είναι λιγομίλητος. Θα λέγε κανείς ότι δίνει επίτηδες και μια αφελή χροιά στον Μad Max του λόγω του συνολικού χαρακτήρα της ταινίας ο οποίος δίνει την κινητήρια δύναμη στο γυναικείο φύλο.
Σε πολλούς, μετά την εμφάνιση των τίτλων τέλους (ναι, δυστυχώς έρχεται και αυτή η στιγμή..), θα μείνει στο νου- εκτός από το φαντασμαγορικό θέαμα που μέχρι μερικά δευτερόλεπτα πριν προκαλούσε ανατριχίλα, και η επιβλητικότατη Charlize Theron. Μια ηθοποιός-μάλλον καλύτερα, ηθοποιάρα, που έχει αποδείξει πάμπολλες φορές πως δεν είναι μονάχα μια όμορφη αιθέρια ύπαρξη. Έχει καταφέρει μέσα από τις ερμηνείες της να βγάζει και εκείνον τον δυναμισμό που χρειάζεται η γυναικεία παρουσία στη μεγάλη οθόνη. Αν μη τι άλλο εδώ, στο ξέφρενο "Mad Max", υποστηρίζει στο έπακρο τη δυναμική και αποφασιστική Furioza που βάζει σε κίνδυνο τη ζωή της για το γενικό καλό.
Δύο ταραχώδεις ολόκληρες ώρες. Δύο ώρες γεμάτες εντυπωσιακότατο οπτικό υλικό, συνδυασμένο πανέξυπνα με το κοινωνικό περιεχόμενο του σεναρίου.
Υ.Γ. «Θέλω να ξεσηκώσω τους θεατές, να τους παρασύρω σε μια θορυβώδη και γεμάτη ένταση περιπέτεια, αφήνοντάς τους να ανακαλύψουν στην πορεία τόσο τους ήρωες, όσο και τα γεγονότα που προκάλεσαν τα όσα διαδραματίζονται.». Λόγια-στοχασμοί του σκηνοθέτη. Ελπίζω να γνωρίζει, πως το κατάφερε και με το παραπάνω...
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 4/5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου