Οι «Νύχτες Πρεμιέρας» έριξαν την αυλαία τους. Σχεδόν δύο βδομάδες, ο κινηματογραφικός παλμός ηχούσε σε ολόκληρη την πόλη της Αθήνας. Εμείς, πάλι μέσα από λίγες γραμμές, θα προσπαθήσουμε να χωρέσουμε μερικές από τις καλύτερες στιγμές των δώδεκα αυτών ημερών.
Στο φετινό πρόγραμμα έντονη ήταν η παρουσία των ντοκιμαντέρ που μας έμαθαν πολλά (και μια καινούρια γλώσσα!), ήρθαμε αντιμέτωποι με άβολες οικογενειακές καταστάσεις και ξανααφουγκραστήκαμε την «πιο γνώριμη φωνή της Ρουμανίας».
Ο «Κατ' Οίκον Περιορισμός», το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Κρίσταλ Μοζέλ είναι ένα ασφυκτικό ταξίδι ενηλικίωσης που σου προκαλεί σφίξιμο στην καρδιά αν μπεις στη διαδικασία να σκεφτείς πως θα ήταν αν ήσουν και εσύ ένας από τους πρωταγωνιστές της ταινίας. Η πραγματική ιστορία έξι νεαρών αδερφών που μέχρι και τα είκοσι τους χρόνια δεν βγήκαν ποτέ από τους τοίχους του διαμερίσματός τους, τοποθετείται στη Νέα Υόρκη. Έχοντας βρει έναν μοναδικό τρόπο να ξεφύγουν από αυτόν τον εγκλεισμό μας αφηγούνται την ιστορία τους που σοκάρει... Ο κινηματογράφος ήταν η διέξοδός τους.
Το «Καλιαρντά» της Πάολα Ρεβενιώτη σε συνεργασία με την κινηματογραφική ομάδα Paola Team Documentaries, ήταν ένα ντοκιμαντέρ για την κρυφή γλώσσα των ομοφυλόφιλων της Ελλάδας, που επικρατούσε κυρίως τη δεκαετία του '40 μέχρι την αρχή της μεταπολίτευσης. Ακόμη μια απόδειξη πως για να καταφέρεις να επιβιώσεις επειδή απλά είσαι διαφορετικός, πρέπει να δημιουργήσεις το δικό σου κόσμο, τη δική σου γλώσσα.
Από τα πιο αναμενόμενα ντοκιμαντέρ ήταν και το (με πιασάρικο τίτλο), «Ο Τσακ Νόρις Εναντίον Κομμουνισμού» της Ιλίνκα Καλουγκαράνου, που μας μετέφερε στα χρόνια του '80. Μια γυναίκα, η Ίρινα Νίστορ «πρωταγωνιστούσε» σε όλες τις τότε αμερικάνικες ταινίες, ντουμπλάροντας τις φωνές όλων των αμερικανών σταρ. Άλλο ένα έργο για την μοναδικότητα που συνοδεύει την 7η Τέχνη.
Η φαντασία δεν γνωρίζει όρια! Από τις πρεμιέρες που ξεχώρισαν ήταν «Το Παραμύθι των Παραμυθιών», ένα σύμπαν γεμάτο παράξενες υπάρξεις. Το μεγαλεπήβολο φιλμ με πρωταγωνιστές αρκετά γνωστά ονόματα(Σάλμα Χάγιεκ, Βενσάν Κασέλ, Τζον Σ. Ράιλι) ανήκει στον Ματέο Γκαρόνε, τον οποίο γνωρίσαμε και συγκρατήσαμε μέσα από το «Γόμορρα». Το εικαστικό μεγαλέιο της εικόνας σε συνδυασμό με τη μουσική του Αλεξάντερ Ντεσπλά, δεν επέτρεπαν να μας αφήσουν αδιάφορους. Και το κατάφεραν.
Από τα φαβορί για τη Χρυσή Αθηνά, κέρδισε τελικά το Βραβείο Σεναρίου, το «Είσαι Kαι Ασχημος» του Μαρκ Νούναν ήταν μία γλυκόπικρη ιστορία που έρχεται από την Ιρλανδία και γοητεύει με την εξαιρετική ερμηνεία της μικρής πρωταγωνίστριας, Λόρεν Κινσέλα. Δίπλα της, ως ο κατάδικος και θρασύτατος θείος της που αναλαμβάνει την κηδεμονία της, ο «Μικροδάχτυλος» του «Game of Thrones», Έιντεν Γκίλεν. Μαζί, αυτοί οι δύο φτιάχνουν ένα πανέμορφο δίδυμο που αλληλοσυγκρούεται συνεχώς αλλά όπως φαίνεται, μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούνε.
Η αναμονή χτυπούσε κόκκινο καθώς πλησίαζε η μέρα για τη «Μυστική Λέσχη» δια χειρός Πάμπλο Λαραϊν, του υποψήφιου για ξενόγλωσσο Όσκαρ σκηνοθέτη του «Νο», με αποτέλεσμα η προβολή να γίνει γρήγορα sold out. Μια ταινία, γροθιά στο θρησκευτικό κατεστημένο. Απρόβλεπτο, πάντα επίκαιρο το θέμα, διαδραματίζεται σε μία παράκτια πόλη της Χιλής με πρωταγωνιστές μια ομάδα έκπτωτων ιερέων που κρύβει ένα φρικτό μυστικό.
Τέλος, οι «Νύχτες» ίσως να φάνταζαν φτωχότερες δίχως τις μικρές τους εκπλήξεις. Οι φανατικοί μικρομηκάδες (γιατί όπως και να το κάνουμε οι μικρού μήκους έχουν τη γοητεία τους) σίγουρα θα ξεχώρισαν αρκετούς τίτλους και επιβράβευσαν τους νικητές. Διαβάστε τα βραβεία εδώ.
Αποχαιρετάμε τις φετινές «Νύχτες» και ανανεώνουμε το ραντεβού μας τον επόμενο Σεπτέμβρη. Πως αλλιώς να υποδεχθείς το φθινόπωρο;
Παρασκευή Γιουβανάκη
αναδημοσίευση από cinemag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου