Σκηνοθεσία: Κίμων Τσακίρης
To χρήμα (πολύ) πιο πάνω από τη φύση και τον πολιτιστικό θησαυρό.
Η Γεωργία Καραμήτρου, αρχαιολόγος που έχει αφιερώσει τη ζωής της στην προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, δίνει την τελευταία μάχη της καριέρας της. Στις κοιλάδες και τις πεδινές ζώνες του Αλιάκμονα υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που χρονολογούνται από τα προϊοστορικά χρόνια. Έχει μερικούς μήνες μπροστά της για να σώσει ότι μπορεί από έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο που θα χαθεί για πάντα στο βυθό μιας τεχνητής λίμνης. Στην προσπάθειά της αυτή, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από εμπόδια, να σταθεί δυνατή και να αναδείξει στο τέλος το νόημα της "προσωπικής ευθύνης" και τη σημασία να την αναλαμβάνεις.
Ο βραβευμένος Κίμωνας Τσακίρης μετά το προ δεκαετίας περίπου «Sugartown: Οι Γαμπροί», ακολουθεί την κυρία Γεωργία Καραμήτρου, σε έναν πεισματώδη αγώνα, να σώσει ότι γίνεται και όσο πιο γρήγορα μπορεί, αφού ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη φυσική και πολιτισμική καταστροφή που πρόκειται να προκληθεί από το έργο της ΔΕΗ. Η σκηνοθεσία είναι διακριτική έως και τρυφερή προς την ηρωίδα της και επικεντρώνεται στην προσπάθεια της να πραγματοποιήσει το στόχο της με μερικούς, μετρημένους στα δάχτυλα, συναδέλφους της. Πλησιάζει με συμπάθεια τους χαρακτήρες και ειδικά την πρωταγωνίστρια, αποτυπώνοντας απλές και ανθρώπινες στιγμές από την καθημερινότητα της δουλειάς της αλλά και της ζωής της, κάτι που την κάνει ακόμη πιο συμπαθητική στα μάτια μας.
Ένα καλογυρισμένο ντοκυμαντέρ που ενημερώνει, προβληματίζει και συγκινεί, και σίγουρα κερδίζει σε αληθοφάνεια με τα γεγονότα που επιλέγει να παρουσιάσει. Προσεγγίζει το σοβαρό θέμα και το σημαντικό έργο της αρχαιολόγου με ευαισθησία και με μικρές δόσεις χιούμορ. Στόχος του σκηνοθέτη λοιπόν είναι η επίκληση στο συναίσθημα του θεατή και ομολογουμένως, το καταφέρνει. Δεν στέκει πάντα αμέτοχος απέναντι σε αυτήν την πολιτισμική τραγωδία, καθώς αφήνει το δικό του σχόλιο και μέσα από την μουσική επένδυση του Θανάση Παπακωνσταντίνου, που εντείνει τη συγκίνηση.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 3.5/5
To χρήμα (πολύ) πιο πάνω από τη φύση και τον πολιτιστικό θησαυρό.
Η Γεωργία Καραμήτρου, αρχαιολόγος που έχει αφιερώσει τη ζωής της στην προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, δίνει την τελευταία μάχη της καριέρας της. Στις κοιλάδες και τις πεδινές ζώνες του Αλιάκμονα υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που χρονολογούνται από τα προϊοστορικά χρόνια. Έχει μερικούς μήνες μπροστά της για να σώσει ότι μπορεί από έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο που θα χαθεί για πάντα στο βυθό μιας τεχνητής λίμνης. Στην προσπάθειά της αυτή, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από εμπόδια, να σταθεί δυνατή και να αναδείξει στο τέλος το νόημα της "προσωπικής ευθύνης" και τη σημασία να την αναλαμβάνεις.
Ο βραβευμένος Κίμωνας Τσακίρης μετά το προ δεκαετίας περίπου «Sugartown: Οι Γαμπροί», ακολουθεί την κυρία Γεωργία Καραμήτρου, σε έναν πεισματώδη αγώνα, να σώσει ότι γίνεται και όσο πιο γρήγορα μπορεί, αφού ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη φυσική και πολιτισμική καταστροφή που πρόκειται να προκληθεί από το έργο της ΔΕΗ. Η σκηνοθεσία είναι διακριτική έως και τρυφερή προς την ηρωίδα της και επικεντρώνεται στην προσπάθεια της να πραγματοποιήσει το στόχο της με μερικούς, μετρημένους στα δάχτυλα, συναδέλφους της. Πλησιάζει με συμπάθεια τους χαρακτήρες και ειδικά την πρωταγωνίστρια, αποτυπώνοντας απλές και ανθρώπινες στιγμές από την καθημερινότητα της δουλειάς της αλλά και της ζωής της, κάτι που την κάνει ακόμη πιο συμπαθητική στα μάτια μας.
Ένα καλογυρισμένο ντοκυμαντέρ που ενημερώνει, προβληματίζει και συγκινεί, και σίγουρα κερδίζει σε αληθοφάνεια με τα γεγονότα που επιλέγει να παρουσιάσει. Προσεγγίζει το σοβαρό θέμα και το σημαντικό έργο της αρχαιολόγου με ευαισθησία και με μικρές δόσεις χιούμορ. Στόχος του σκηνοθέτη λοιπόν είναι η επίκληση στο συναίσθημα του θεατή και ομολογουμένως, το καταφέρνει. Δεν στέκει πάντα αμέτοχος απέναντι σε αυτήν την πολιτισμική τραγωδία, καθώς αφήνει το δικό του σχόλιο και μέσα από την μουσική επένδυση του Θανάση Παπακωνσταντίνου, που εντείνει τη συγκίνηση.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 3.5/5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου