Σκηνοθέτες: J.C. Chandor
Ηθοποιοί: Oscar Isaac, Jessica Chastain, David Oyelowo, Albert Brooks, Catalina Sandino Moreno
Με κινηματογράφηση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως "φόρος τιμής" στον Scorsese, ο φιλόδοξος δημιουργός του οσκαρικού "All is lost" παρουσιάζει την τρίτη κατά σειρά μεγάλου μήκους ταινία του φιλόδοξου σκηνοθέτη J.C. Chandor, η οποία διαδραματίζεται στο έτος 1981 στην πόλη της Ν.Υόρκης. Το έτος 1981 της Ν.Υόρκης, έχει χαραχτεί στην ανθρώπινη ιστορία ως το πιο βίαιο έτος που καταγράφηκε ποτέ. Προερχόμενη από την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του ’70, η πόλη γνώρισε μια δραματική μετάβαση από την αναπτυσσόμενη μητρόπολη που ήταν το ’20 με τις περικοπές, την αύξηση της εγκληματικότητας και την πολιτική διαφθορά να έχουν φτάσει στο ζενίθ τους το ’60.
Το σενάριο, δια χειρός σκηνοθέτη, ακολουθεί τρεις ημέρες στη ζωή του Άμπελ Μοράλες, ενός Λατινομαερικάνου μετανάστη, που μαζί με τη σύζυγο του Άννα (γέννημα- θρέμα του Μπρούκλυν) χτίζουν μια μικρή επιχείρηση πετρελαίου θέρμανσης που παρέλαβαν από το μαφιόζο πατέρα της Άννα. Αφιερωμένοι να διοικήσουν την επιχείρηση με νόμιμους τρόπους, ανακαλύπτουν ότι ο δρόμος για την επιτυχία εκτός από απειλητικός είναι και διεφθαρμένος.
Η μοναδική σε στυλ σέπια, φωτογραφία του Μπράντφορντ Γιανγκ, που έχει δώσει τα φώτα του και στο «Ain’t Them Body Saints» αλλά και στο φετινό οσκαρικό «Selma», δημιουργεί μια ατμόσφαιρα σκοτεινή, αποπνικτική. Δημιουργεί την ατμόσφαιρα αυτή ακριβώς που υποδηλώνει η εσωτερικότητα των χαρακτήρων. O J.C. Chandor εστιάζει την κάμερά του στα βασικά πρόσωπα της ιστορίας και στη εσωτερική πάλη που κυριαρχεί μέσα τους και τα τοποθετεί-κυρίως τον κεντρικό χαρακτήρα, σε μουντούς και μοναχικούς χώρους όπου φαίνονται να χάνονται μέσα σε αυτούς (η σκηνή με τον πρωταγωνιστή που τρέχει μόνος σε ερημικές τοποθεσίες, χιονισμένες και μη, είναι εκπληκτικές).
O πρωταγωνιστής Oscar Isaac είναι η ήρεμη δύναμη της
ταινίας. Έχοντας υιοθετήσει υποκριτικά στοιχεία από την εμφάνιση του Al Pacino στον "Noνo", στέκεται διαρκώς σοβαρός και επικοινωνεί κυρίως με το στιβαρό του βλέμμα- οι ατάκες που βγαίνουν από το στόμα του είναι μετρημένες. Ο χαρακτήρας του είναι αποφασισμένος να παραμείνει στα έντιμα και δίκαια πιστεύω του, κάτι που φαντάζει άθλος μπροστά στη διαφθορά που επικρατεί. Σε αντίθετο πεδίο όμως βρίσκεται η γυναίκα του, Jessica Chastain, που είναι πιο αδίστακτη. Η Chastain που ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα για τον ρόλο αυτό, ναι μεν δίνει μια συγκρατημένη ερμηνεία αλλά δεν ξεπερνά την δυναμική της εμφάνιση στο "Ζero Dark Thirty".
Τέλος, έχουμε να κάνουμε με ένα φιλμικό κείμενο αχρείαστα αργό σε πολλά σημεία, με ελάχιστη δράση. Το στοιχείο αυτό σε συνδυασμό με την ομοιότητα που έχει με τις ταινίες "Νονός" και το σκηνοθετικό στυλ του Martin Scorsese, ίσως αφήσει ορισμένους θεατές ανικανοποίητους.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 3/5
Ηθοποιοί: Oscar Isaac, Jessica Chastain, David Oyelowo, Albert Brooks, Catalina Sandino Moreno
Με κινηματογράφηση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως "φόρος τιμής" στον Scorsese, ο φιλόδοξος δημιουργός του οσκαρικού "All is lost" παρουσιάζει την τρίτη κατά σειρά μεγάλου μήκους ταινία του φιλόδοξου σκηνοθέτη J.C. Chandor, η οποία διαδραματίζεται στο έτος 1981 στην πόλη της Ν.Υόρκης. Το έτος 1981 της Ν.Υόρκης, έχει χαραχτεί στην ανθρώπινη ιστορία ως το πιο βίαιο έτος που καταγράφηκε ποτέ. Προερχόμενη από την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του ’70, η πόλη γνώρισε μια δραματική μετάβαση από την αναπτυσσόμενη μητρόπολη που ήταν το ’20 με τις περικοπές, την αύξηση της εγκληματικότητας και την πολιτική διαφθορά να έχουν φτάσει στο ζενίθ τους το ’60.
Το σενάριο, δια χειρός σκηνοθέτη, ακολουθεί τρεις ημέρες στη ζωή του Άμπελ Μοράλες, ενός Λατινομαερικάνου μετανάστη, που μαζί με τη σύζυγο του Άννα (γέννημα- θρέμα του Μπρούκλυν) χτίζουν μια μικρή επιχείρηση πετρελαίου θέρμανσης που παρέλαβαν από το μαφιόζο πατέρα της Άννα. Αφιερωμένοι να διοικήσουν την επιχείρηση με νόμιμους τρόπους, ανακαλύπτουν ότι ο δρόμος για την επιτυχία εκτός από απειλητικός είναι και διεφθαρμένος.
Η μοναδική σε στυλ σέπια, φωτογραφία του Μπράντφορντ Γιανγκ, που έχει δώσει τα φώτα του και στο «Ain’t Them Body Saints» αλλά και στο φετινό οσκαρικό «Selma», δημιουργεί μια ατμόσφαιρα σκοτεινή, αποπνικτική. Δημιουργεί την ατμόσφαιρα αυτή ακριβώς που υποδηλώνει η εσωτερικότητα των χαρακτήρων. O J.C. Chandor εστιάζει την κάμερά του στα βασικά πρόσωπα της ιστορίας και στη εσωτερική πάλη που κυριαρχεί μέσα τους και τα τοποθετεί-κυρίως τον κεντρικό χαρακτήρα, σε μουντούς και μοναχικούς χώρους όπου φαίνονται να χάνονται μέσα σε αυτούς (η σκηνή με τον πρωταγωνιστή που τρέχει μόνος σε ερημικές τοποθεσίες, χιονισμένες και μη, είναι εκπληκτικές).
O πρωταγωνιστής Oscar Isaac είναι η ήρεμη δύναμη της
Τέλος, έχουμε να κάνουμε με ένα φιλμικό κείμενο αχρείαστα αργό σε πολλά σημεία, με ελάχιστη δράση. Το στοιχείο αυτό σε συνδυασμό με την ομοιότητα που έχει με τις ταινίες "Νονός" και το σκηνοθετικό στυλ του Martin Scorsese, ίσως αφήσει ορισμένους θεατές ανικανοποίητους.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 3/5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου