Σκηνοθεσία: Erik Poppe
Ηθοποιοί: Juliette Binoche, Nikolaj Coster-Waldau, Maria Doyle Kennedy, Larry Mullen Jr.
Όταν βρίσκεται το όνομα "Juliette Binoche" ανάμεσα στο καστ και ειδικά στους πρώτους ρόλους, γνωρίζεις καλά πλέον, πως από το ερμηνευτικό κομμάτι τουλάχιστον θα νιώσεις καλυμμένος σαν θεατής. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στις "1000 φορές καληνύχτα". Η κυρία Binoche υποδύεται την Ρεμπέκα, το κεντρικό πρόσωπο του σεναρίου, και καταφέρνει για μία ακόμη φορά να παρασύρει τον θεατή με την ερμηνευτική της παρουσία. Άλλοτε δυναμική άλλοτε εύθραυστη, με ελάχιστες εκφράσεις προσπαθεί να μπει στον κόσμο της Ρεμπέκα.
H Ρεμπέκα είναι μία από τις πιο ικανές και δημοφιλείς φωτογράφους εμπόλεμων σκηνών. Σε μια αποστολή, ενώ φωτογραφίζει μια γυναίκα υπεύθυνη για βομβιστική επίθεση στην Καμπούλ, τραυματίζεται επικίνδυνα. Επιστρέφοντας πίσω στην οικογένειά της, άλλη μια βόμβα εκρήγνυται. Ο άντρας της Μάρκους και οι κόρες της δεν μπορούν πλέον να αντέξουν το φόβο και την αγωνία ενός ενδεχόμενου σοβαρότερου τραυματισμού της ή ακόμη και θανάτου της, σε κάποια αποστολή και της θέτουν το δίλημμα: Η Ρεμπέκα πρέπει να διαλέξει μεταξύ της δουλειάς και της οικογένειάς της...Αξίζει να αναφερθεί εδώ πως ο σκηνοθέτης υπήρξε και ο ίδιος φωτογράφος σε εμπόλεμες ζώνες.
Η εναρκτήρια σκηνή είναι καθηλωτική. Χωρίς λόγια, παρακολουθούμε την αποστολή της επιτυχημένης φωτογράφου στην Καμπούλ. Η φωτογράφος καλείται να απαθανατίσει γυναίκες που ντύνονται με βόμβες και ετοιμάζονται να ολοκληρώσουν τον σκοπό τους...Μια σκηνή δύσκολη θεματικά, και χάρης την εκπληκτική φωτογράφιση της γίνεται ακόμη πιο ανατριχιαστική. Το κομμάτι της φωτογραφίας είναι εκπληκτικό καθ όλο το εύρος της ταινίας.
Η θέση της πρωταγωνίστριας είναι το λιγότερο άβολη. Οικογένεια ή φωτογραφική αποστολή? Και τα δύο, από διαφορετικούς οπτικές, είναι σημαντικά. Το ποιο είναι πιο σημαντικό είναι στην κρίση του καθενός. Αυτό, μαζί με τη ψυχολογική κατάσταση της Ρεμπέκα, προσπαθεί να αναλύσει το σενάριο.
Από το σενάριο δεν λείπουν οι αναφορές- κριτικές σε αυτά που συμβαίνουν στον τρίτο κόσμο- με πάθος η πρωταγωνίστρια-φωτογράφος υποστηρίζει πως όλα αυτά πρέπει να τα μάθει ο κόσμος και για αυτόν ακριβώς το λόγο συνεχίζει να έχει το θάρρος να βρίσκεται εκεί και να φωτογραφίζει τα πάντα. Δεν λείπει όμως ούτε η καταφυγή προς τα εύκολα και αναμενόμενα αφηγηματικά μονοπάτια με μελό χαρακτήρα.
Υ.Γ Δεν είναι καθόλου εύκολο να απορρίψεις μια ταινία όταν πρωταγωνίστρια είναι η Juliette Binoche.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 2.5/5
Ηθοποιοί: Juliette Binoche, Nikolaj Coster-Waldau, Maria Doyle Kennedy, Larry Mullen Jr.
H Ρεμπέκα είναι μία από τις πιο ικανές και δημοφιλείς φωτογράφους εμπόλεμων σκηνών. Σε μια αποστολή, ενώ φωτογραφίζει μια γυναίκα υπεύθυνη για βομβιστική επίθεση στην Καμπούλ, τραυματίζεται επικίνδυνα. Επιστρέφοντας πίσω στην οικογένειά της, άλλη μια βόμβα εκρήγνυται. Ο άντρας της Μάρκους και οι κόρες της δεν μπορούν πλέον να αντέξουν το φόβο και την αγωνία ενός ενδεχόμενου σοβαρότερου τραυματισμού της ή ακόμη και θανάτου της, σε κάποια αποστολή και της θέτουν το δίλημμα: Η Ρεμπέκα πρέπει να διαλέξει μεταξύ της δουλειάς και της οικογένειάς της...Αξίζει να αναφερθεί εδώ πως ο σκηνοθέτης υπήρξε και ο ίδιος φωτογράφος σε εμπόλεμες ζώνες.
Η εναρκτήρια σκηνή είναι καθηλωτική. Χωρίς λόγια, παρακολουθούμε την αποστολή της επιτυχημένης φωτογράφου στην Καμπούλ. Η φωτογράφος καλείται να απαθανατίσει γυναίκες που ντύνονται με βόμβες και ετοιμάζονται να ολοκληρώσουν τον σκοπό τους...Μια σκηνή δύσκολη θεματικά, και χάρης την εκπληκτική φωτογράφιση της γίνεται ακόμη πιο ανατριχιαστική. Το κομμάτι της φωτογραφίας είναι εκπληκτικό καθ όλο το εύρος της ταινίας.
Η θέση της πρωταγωνίστριας είναι το λιγότερο άβολη. Οικογένεια ή φωτογραφική αποστολή? Και τα δύο, από διαφορετικούς οπτικές, είναι σημαντικά. Το ποιο είναι πιο σημαντικό είναι στην κρίση του καθενός. Αυτό, μαζί με τη ψυχολογική κατάσταση της Ρεμπέκα, προσπαθεί να αναλύσει το σενάριο.
Από το σενάριο δεν λείπουν οι αναφορές- κριτικές σε αυτά που συμβαίνουν στον τρίτο κόσμο- με πάθος η πρωταγωνίστρια-φωτογράφος υποστηρίζει πως όλα αυτά πρέπει να τα μάθει ο κόσμος και για αυτόν ακριβώς το λόγο συνεχίζει να έχει το θάρρος να βρίσκεται εκεί και να φωτογραφίζει τα πάντα. Δεν λείπει όμως ούτε η καταφυγή προς τα εύκολα και αναμενόμενα αφηγηματικά μονοπάτια με μελό χαρακτήρα.
Υ.Γ Δεν είναι καθόλου εύκολο να απορρίψεις μια ταινία όταν πρωταγωνίστρια είναι η Juliette Binoche.
Παρασκευή Γιουβανάκη
Βαθμολογία 2.5/5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου